Perioperativna zdravstvena skrb bolesnika kod transuretralne resekcije prostate

Ključević.I, Klarić.A
Zavod za Urologiju, KB Dubrava

SAŽETAK
Bolesti prostate najčešća su oboljenja muškaraca u starijoj životnoj dobi iznad 50 godina. Simptomi opstrukcije na mokraćnom mjehuru pokazatelj su dobroćudne prostatične opstrukcije (DPO) i glavni su razlog odlaska liječniku jer ometaju normalan život pacijenata. Kod polovice pacijenata koji se jave u bolnicu, nakon dijagnostičke obrade utvrdi se da se radi o dobroćudnom povećanju prostate (DPP). Razlog su hormonalne promjene koje se događaju kako muškarac stari. Danas se, dobroćudno povećanje prostate u svijetu i kod nas najbolje liječi operativnim putem jer se pokazalo da se ovim terapijskim izborom najbolje može poboljšati protok mokraće. Od operativnih pristupa najčešće se preporučuje transuretralna resekcija prostate (TURP). TURP je endoskopski zahvat prilikom kojeg se instrumentom uvedenim kroz mokraćnu cijev odstrani tkivo prostate. Ova operativna tehnika nudi optimalno poboljšanje simptoma uzrokovanih DPP-om (kod umjereno uvećane prostate) i poznata je kao „zlatna standardna metoda“ u liječenju bolesnika sa adenomom prostate. Kod endoskopskih operacija postoperativni oporavak je brz. U prijeoperativnoj pripremi bolesniku se mora osigurati da fizički i psihološki bude spreman za kirurški zahvat. Nakon operacijskog zahvata pacijenti se odmah iz operativne sale smještaju na odjel, dok poslijeoperacijska zdravstvena njega bolesnika uključuje standardne postupke njege kirurškog bolesnika.

Ključne riječi: bolest prostate, simptomi DPP, transuretralna resekcija prostate, poslijeoperacijska njega